Hoe voorkom je vermissing en schade bij verzending?

PakketMail - Eenvoudig, voordelig en zorgeloos verzenden voor webshop & retail

“De bestellingen stromen binnen en alle inspanningen om je doelgroep te bereiken, beginnen te lonen. Je klanten verheugen zich op hun pakketjes en je hebt je logistieke proces op orde.

Kortom, alles loopt op rolletjes. Maar dan gaat de telefoon… “Waar blijft mijn pakket?”


Je gaat op onderzoek uit, maar het pakket blijkt in geen velden of wegen te bekennen.

Na acht dagen bereikt het pakket tóch eindelijk de klant. Maar de zending blijkt naast vertraagd ook nog eens te zijn beschadigd.”

 

Opgesomd:

  • Je hebt een ontevreden klant die hoogstwaarschijnlijk geen herhalingsaankopen doet
  • Je bent tijd kwijt aan een oplossing voor de situatie te bieden
  • Je maakt mogelijk extra kosten om het beschadigde product retour te ontvangen en een nieuw product bij de klant te krijgen
  • Als je pech hebt ontvang je ook nog eens een slechte review

 

Herkenbaar? Gelukkig kun je de kans op schade of vermissing minimaliseren.
Schreven wij een gastblogpost bij onze partner Mijnwebwinkel. Lees het hier!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.